Ultra Trail Montnegre Corredor – SENSE BATERIES

Publicado: 01/03/2016 en CARRERAS, COMPETICIONES

La meva particular UTMC va tenir aquest principi i idèntic final. Sense bateries. Totes dues parts em van posar al meu lloc i com sempre, dels errors aprenc tot el que puc per a no tornar-los a repetir.

Però aquesta ultra per a mi va començar el dimarts anterior. Vaig sortir a fer un “controlat” en terreny pla per veure com estava de pulsacions a un ritme “allegro” constant. Vaig fer 11km però des del km4 un estrany dolor de quàdriceps a totes dues cames em va descol·locar. No sóc dels que pateix als entrenaments perquè el 90% dels meus ritmes d’entrenaments són suaus i aquest dia no era un entrenament excessivament fort. Però em va costar molt més de l’habitual poder mantenir el ritme per sota de 4’40” i  a moments pensava que no acabaria el test. Al dia següent era robocop. Vaig decidir anar a fer spinning per veure si l’alta cadència m’ajudava a descontracturar una mica i després va tocar passar per la fisio que tinc a casa. Dijous i divendres vaig tornar a passar per les seves mans, però tota la setmana estava acollonit doncs no estic acostumat a patir mal de cames ni a no recuperar-me d’un entrenament per dur que sigui. Suposo que el que va passar a aquest entrenament serà una d’aquestes rareses com la marató de Sevilla de 2013 on vaig patir més mal de cames del que he patit (i patiré!) mai a cap cursa i que em va limitar des del km5.

12Bé, amb aquest runrun al cap em llevo a quarts de 4, esmorzo, agafo el cotxe i arribo a Vallgorguina a les 5 i poc de la matinada conduint des de Manresa.
Un dels primers que trobo per allà es a J. Salamaña, amb qui hem parlat més per xarxes que no pas en persona tot i viure i entrenar a la mateixa zona. El saludo i vaig a buscar dorsal i em retrobo amb altres amics com el Sergi R. Cuscó, Albert Plaza, Yolanda, Gabriel, David…. Bé, toca anar cap a l’escorxador, que s’apropa l’hora de sortida.
Trec el frontal de la motxilla i ja veig una llumeta rara. Doncs sí! Porta encès des que el vaig guardar a la motxilla fa 6 o 7 hores. No té piles i sortim en 10 minuts. Per sort, compleixo el reglament i porto piles de recanvi. Les trec, les poso al frontal i il·luminen una merda!! Són les que hi havia al frontal les darreres setmanes i ja estaven molt gastades. Bé, ara ja no puc fer res i en 90’ es farà de dia.

perfil

El recorregut, com es veu al perfil, té un principi trencacames, amb pujades curtes però que en realitat tenen sempre xinxetes que et fan pujar i baixar a tota hora. A partir de la base de vida del 61, he deixat a banda de roba de recanvi, els bastons per ajudar-me en aquesta part on hi ha més desnivell amb pujades més llargues però que ara seran continues.

14

La meva merdeta de llum

Són les 6 i sortim. Jo tinc al cap la idea de fer entre 16 i 17h i a la butxaca porto una xuleta amb temps de pas previstos per veure com vaig de ritme. Tan bon punt trepitjar pista veig que la poca llum del frontal m’ho farà passar malament. En previsió de quedar-me totalment a les fosques arrenco més ràpid del previst perque la gent que me passi em vagi il·luminant de tant en tant. Quan tinc gent al voltant apago frontal, quan comencem a baixar l’encenc per no estimbar-me més del normal. Hi ha algun moment que m’he de limitar perquè m’he quedat sol i altres que podria córrer més però em quedo amb qui em fa llum…i va aclarint el dia. En el moment que ja no necessito frontal em deixo anar una mica i vaig avançant gent. Entre ells en Sergi R. Cuscó que s’ha aturat una estoneta.

Les sensacions són molt bones. Miro la xuleta cap al km20 i veig que vaig uns 20’ més ràpid del previst. Al km 30 em diuen que vaig el 25 de la general (molt sorprès) i això em dona una mica d’energia i intento trobar algú per davant per tenir una referència de ritme o companyia…però serà impossible durant una eternitat; estic a una zona “buida” de corredors (i encara no ho sabia, però tot i avançar i esser avançat, estaria sol fins al final, els següents 75km’s). Puntualment arribo a estar la posició 19 i veig factibles les 15h.

41

No em trobo cansat, el cardio no va disparat i m’estic alimentant bé. Sigui com sigui queden molts km’s per davant i ara toca gaudir dels corriols i d’una zona totalment desconeguda per a mi. Poc a poc arribo a la base de vida, km61 on sec i m’alimento bé. Porto 7h30’ encara no, i estaré aquí uns 20 minuts. Em canvio de roba, aconsegueixo piles per a la nit que em passa Beto, de Sala Giol però per desgracia també estan una mica descarregades així que encara depenc de que Sergi Rodriguez (pare del Cuscó) pugui aconseguir-me unes de noves:

De veritat que moltes gracies per el vostre ajut. Si no arriba a ser per això hauria estat impossible arribar amb la tancada i boirosa nit que teníem per davant!

Un cop avituallat surto a fer “la segona part”. Aquí el perfil no és tan trencacames però les pujades són més llargues. A la primera ja veig que camino més del que voldria però encara porto un marge important de temps sobre la meva planificació. Les cames ja comencen a pesar, és normal al km 65, però quedant 47 veig que el dolor de cames que porto ara em passarà factura…i a partir d’aquí s’acaben les “meves” piles 😦

Poc a poc vaig perdent ritme i el dolor de cames comença a incrementar-se molt. Veig que cada pocs km’s un o altre participant m’atrapa i intento enganxar-me però és impossible. No tinc el ritme que tocaria per a aquesta posició, així que m’ho prenc amb filosofia i regulo el marge de temps que tinc per fer 16 o 17h com tenia previst. M’aturo a tots els avituallaments una mica més de l’habitual per descansar. M’alimento bé (la xocolata i els dònuts m’entren de meravella) i vaig “descomptant” pujades i avituallaments.

A l’avituallament del km 84 torno a seure a menjar pasta i aprofito les darreres llums del dia per encarar la darrera pujada forta. Una pista que en qualsevol altre moment la correria tota, em limito a caminar-la xino-xano empenyent fort amb els pals i esperant que es faci de nit…i la nit m’atrapa molt abans de coronar l’alçada màxima. No només la nit, sinó que a la part de dalt ens endinsem en una boira que fa inútil el frontal. Boira,  nit, vent, molta humitat i el meu frontal amb poca llum. I jo feliç 🙂

Arribo a aquest avituallament i com un miracle em trobo al pare del Sergi R. Cuscó que ha vingut fins allà dalt per portar-me piles, ja que als anteriors avituallaments ha arribat més tard que jo. Quina joia d’home! Sort que me les va portar, perquè en menys de 15km em faran molta falta! Marxo ràpid d’aquest avituallament per agafar una mica de temperatura a mida que baixem i sortim de la humida boira. La meva historia a partir d’aquí és de dolor de quàdriceps i plantes dels peus (la meva forma de comprovar si unes bambes van bé per a una ultra, funcionen de meravella; he descobert que les que porto no serveixen XD)

Meta

“El Reposo del Guerrero”

A partir d’aquí m’anirà passant gent fins al final sense poder enganxar-m’hi a ningú. En Sergi R. Cuscó em va passar més o menys al 95 i em va treure uns 20 minuts fins al final. Poca historia més, arribo a l’avituallament del km100 sense veure-hi gaire ja amb el frontal, sec tranquil·lament, canvio les piles (quina meravella, portar piles noves per primera vegada avui!). Miro el GPS per veure on som…i el Suunto sense bateria!!! Configurat a 24h i s’ha acabat en 14. Avui es el meu dia d’esgotar totes les bateries possibles, tant físiques com dels gadgets. En fi, em llenço a enllestir la darrera pujadeta (un corriol ben dret que ens farà pujar gairebé +400m) i una tatxuela molt maca que ens havien posat per rematar que em va recordar molt a les meves estimades punktrails perquè ens fan pujar per un corriol sota el tallafocs d’una línia elèctrica. Només 100m de desnivell i ja hem fet tota la pujada del dia. A partir d’aquí trotar tant com puc, darrer avituallament i alegria quan em diuen que queden 3,9km. Finalment arribada a Vallgorguina en 16h13’51”. He perdut unes 10 posicions en els darrers 15km’s. Encara gracies!

Dutxa, i agafar el cotxe de nou per tornar a casa (fa uns anys em semblava impossible fer-ho després d’una marató…) arribant cap a la 1 de la matinada. 21h d’ultra en total 😉

Responder

