6 llargues hores!

Publicado: 20/10/2015 en CARRERAS

No tenia cap intenció de fer crònica d’aquesta prova donat que era un test de ritme de cara als 100 km de dintre de 3 setmanes a l’Spiridon Catalan. Però no me’n puc estar. M’ha sortit una cursa rodona, on he corregut amb cap fred tot i veure que alguns participants marxaven i marxaven i em treien voltes i voltes…Però jo a la meva bola. La cursa que jo venia a fer no era contra ells, sinó contra el crono i com vaig comentar a uns amics el dia abans, 3 objectius.

  1. Fer Marca de 6h.
  2. Apropar-me als 72km
  3. Rebentar intentant-ho

Tenint 68 i escaig km’s de marca en 6h, sabia que intentar 72km, de passada havia de fer marca de 50km (4h06’40”). Doncs res, son les 14h i som 9 corredors a punt de sortir a fer el ratolinet. Els companys de les 12h ja porten des de les 8 del matí i els hi farem una mica de companyia.

12109779_10207716223851669_2269633969804024619_o

Sortida…i tothom com si fos una cursa curta. Mare meva quin ritme. Crec que vàrem sortir 6 en grup a ritmes molt per sota de 4’30”. Jo no feia més que mirar el pulsòmetre que anava pujant i pujant i observar als companys. Ningú es veia atabalat pel ritme.

Als 2km i escaig vaig prendre la millor decisió; em despenjo, baixo de cardio, i miro de controlar el ritme de les voltes. El grup capdavanter està format per 4 corredors. Alguns d’ells sé que tenen marques estratosfèriques per a mi en aquestes curses així que me n’oblido d’ells i vaig a fer la meva.

Voltes, voltes i més voltes. El ritme que porto, tot i haver-me frenat, és molt més ràpid del que esperava, però el cardio està on toca (bé, ho reconec! Un parell de pulsacions menys era el que havia pensat abans de començar). Vaig passant al Sergi R. Cuscó que fa les 12h i al Paris que ha vingut a fer “només” 100km i anem petant la xerrada quan ens creuem. I en aquestes que en poc temps un parell del grup capdavanter es despengen i els passo. Vaig tercer. Molt bé, però encara queda molt (no portem ni 2h).

Crec que seria 1h després que Jose Manuel Fernandez es despenja del capdavant (sempre havien anat ell i Abel Gómez ma a ma) i jo sense canviar el ritme ja m’he col·locat segon. Gens malament. En aquestes que l’Ara ha començat la seva cursa de 3h amb el Carles Salvador i alguns més. Més moviment a la pista!

Abel em treu 1,2km (o el que es el mateix 3 voltes), però porta un ritme molt sòlid i fins i tot se’m va allunyant una mica a cada volta. Arriba el pas per la marató. 3h22’20” (a 4’48” de ritme). Fa 8 anys a la meva primera marató vaig fer una marca bastant similar patint com un porquet!

Però poc a poc em vaig apropant a l’Abel i ja li he retallat una volta. Cauen també els 50km i com ja veia venir fa estona, marca personal, amb 4h02’10”( a 4’51” de ritme!). Però un cop passat el 50, apareix la meva amiga coneguda de fa anys i panys. Rampa a l’adductor! Aturada total per estirar, intentar caminar, aturar-me de nou…és horrible, no hi ha manera d’estirar el puto gràcil (si, aquest és el nom del divertit múscul que sempre se m’agarrota en llarga distancia en bici i en moltes ultres a pota. Un dia una cama, un dia altre, o totes dues a la vegada per fer-ho més divertit). Quan després de 4 minuts puc tornar a trotar, ja estem separats per més dels 1,2km inicials. A partir d’aquí la segona bona decisió del dia. Beure, beure i beure…i pastilles de sal! Tot i que cada aturada es podia considerar distancia que Abel em treia jo tenia la intuïció que ell no s’estava hidratant/avituallant tant com deuria doncs molt poques vegades el vaig veure a l’avituallament. No ens posem nerviosos, que queden encara 1h45’ i en ultres et dona temps a caure a l’abisme, recuperar-te i caure-hi de nou!

I tercera decisió important del dia quan quedaven 90’. Tot i que vaig dintre dels límits per aconseguir el meu objectiu inicial, doncs a falta d’1h30’ decideixo forçar una mica el ritme i intentar apropar-me a l’Abel per tenir una bona referència o fins i tot companyia (he anat tot el temps sol). Molt em sorprèn veure que en 10’ li he agafat 1 volta (el vaig veure caminant una estona però no se’l veia cansat; semblava més estar regulant el marge que em portava). I als 20’ següents em trobo amb l’Ara i em freno per quedar-me una estona amb ella, veient que fins i tot el seu ritme es superior al de l’Abel i l’atraparem poc a poc. No se què fer, no tinc ganes d’embarcar-me en un final d’1h agònica, ja que fins aquí he arribat molt còmode (tot i portar 60km ja!)

Però com dic, el ritme de l’Ara és superior al de l’Abel i en aquell moment l’avancem mentre anem petant la xerrada (Ella va primera dona destacadíssima i fins i tot segona de la general comptant homes). I al cap d’uns metres m’acomiado d’ella i torno a posar-me al meu ritme…i l’Abel no només se m’enganxa sinó que tira endavant i en 1 volta em treu 100m. A la següent volta ja son 150m. Queda 1h, Què faig? Primer comprovo que estic dins dels límits per fer els 72km. Després decideixo que no es despengi més d’aquests 150m i accelero una mica.

En poques voltes veig que m’hi vaig apropant amb molta facilitat i no tinc ganes de passar-lo i que torni a donar el salt d’abans. Em freno i em quedo uns 20m per darrera per agafar aire durant un parell de voltes…però ostres, així no aconsegueixo fer els 72km! Així que poc a poc el passo esperant que ell torni a donar el salt…i només passar-lo li comenta a algú que anava al seu costat en aquell moment: “Ja està. No puc més”

Doncs res, ara sóc jo, contra mi i el mal de potes. Queden uns 8km per als 72 i ja fa estona que moltes voltes estan sortint per sobre de 5. Toca patir. Arribo al km68 i queden exactament 21’50”. Collons, tinc 1’50” de marge! Però he d’assegurar-me que corro a 5’/km…Sembla fàcil córrer a aquest ritme, oi? I una merda! Semblava desmanegat, com si no em responguessin les cames. Esbufegant com una locomotora i poc a poc van caient les voltes i vaig mantenint el ritme que toca. A cada volta que faig recalculo i veig que ara podria (que no ho faig) donar-les a 2’06”, ara a 2’08”…ara…Com no podia ser menys rerecalculo i veig que si corro per sota de 5’ (2’ per volta) tindré marge per fer una darrera volta esprintant. I així ho faig. Passo el km 72 en 6h58’03” i encara tindria temps per fer una darrera volta en 1’48” (Això es a 4’30”/km!) amb el que vaig tancar les 6h amb 72,4km (4’58”/km) i un mal de potes de 7/10 XD

Per reblar el clau, l’Ara va quedar segona de la general a les 3h i primera dona darrera del Carles Salvador, i el company Sergi R. Cuscó tercer a les 12h. Tots contents!

11222555_10207716262612638_394509872162767527_o 12109917_10207716260132576_4499933412348975180_o

Doncs res, que molt bona sensació i ara a veure si torno a tenir el cap fred a l’Spiridon i ataco la meva marca personal de 100km que es 8h53’14”. De moment la idea es anar a buscar 8h45’ el que suposa fer-los a 5’15”/km. M’espanta només de veure-ho escrit. Però ho intentarem.

comentarios

Responder

