Brick in the Wall#2 . Rialp Matxicots Extrem

Publicado: 16/09/2013 en CARRERAS, COMPETICIONES, Doble IM, ENTRENAMIENTOS

Fa temps que vaig veure clar que si vols transformar una prova difícil en fàcil, no hi ha res millor que posar-te com a objectiu una prova de molta més envergadura. Llavors aquella cursa tan problemàtica deixa d’atabalar-te.

Friki? Si.

Funciona? També.

Si fa un any vaig fer la meva primera marató de muntanya i des de llavors han caigut 4 més, 2 d’asfalt, 3 ultres de muntanya, 2 ultres de pista, ara els meus objectius van cap a proves de més de 24h per a anar-me adaptant al futur doble IM. Si com dic, fa un any m’estrenava en marató de muntanya, ara tocava fer-ne dos de seguides i amb molt desnivell, no fos cas que fos fàcil la cosa XD.

Divendres tarda, amb en Dani Camarero amb qui compartíem habitació, arribem a Rialp i anem a recollir dorsals. Ja comencem a trobar amics i coneguts amb qui petar la xerrada i només acabar el brífing marxem a sopar i a descansar per al dia següent.

A les 4 de la matinada despertador, esmorzar i cap a la sortida per a passar el control de material. No hi ha nervis per part meva. He vingut a divertir-me i el patiment ja arribarà per la part física quan toqui, no pas per la mental.

5h30’ Comença la festa!!!

L’inici és una pujada gairebé constant de +2000m que ens portarà als 2883m del Montsent. No estic acostumat a fer grans desnivells ni molt menys a pujar a grans alçades  (fa uns anys vaig pujar una vegada a 2000m, i gracies XD) així que anava una mica a cegues i sabent que havia de pujar sense forçar, sinó el globus podria ser èpic.

En Pau Alegre, amb qui ens trobariem tota la primera part

La sortida, amb frontal, és relativament còmoda. Es pot córrer molt tros i passem per Altron, Saurí, Llessuí…i a mida que clareja ens apropem al Montsent. Ràpidament em trec el frontal i el paravents, doncs la temperatura és molt bona i el dia clareja ràpidament. Per a mi la pujada és dura, molt dura. Noto l’alçada; la respiració accelerada tot i que de pulsacions no vaig forçat. Petites fiblades de mal de cap que marxen hiperoxigenant una mica més. Fins i tot marejos que em fan reduir el ritme una mica més (s’agraeix XD)
Arribem a un pas amb una petita tartera a on alguns dels corredors de la marató que fa temps ens estan avançant, deixen anar algun roc que altre. Amb el miniglobus que porto em poso a riure, doncs em recordo del Donkey Kong i ja ens tens a tots esquivant “objectes” que ens tiren des de dalt.

Voll Damm a gairebé 2900m

Passem ràpidament aquesta zona perillosa i arriba la primera sorpresa del dia. Algú crida des del cim el meu nom mentre mou una esquella com un boig. Ni més ni menys que el guanyador de l’edició passada, en Jaume Folguera que ha fet nit per aquí dalt amb la Mireia. Es d’agrair rebre ànims i una Voll a aquelles alçades!!! Gracies companys.

Foto robada al Kungfujete 😉

Porto 4h, i és millor temps del que esperava. Ara tenim un baixa/puja “guarru” fins al Montorroio. El tècnic corriol enmig d’una tartera de pedra llisa sembla que l’hagin “fabricat” per a l’ocasió i has d’anar amb compte per a no estimbar-te, però la veritat és que ni te n’adones que ja ets a dalt i saps que has passat la part més dura.

Les baixades aquí també tenen la seva complicació. No hi ha camí. Consisteix en buscar la teva millor ruta i tira avall, per a això has d’anar amb compte de no sobrecarregar les cames en excés, que després toca pujar de nou.

No ho canvio ni per un 5*

Tot baixant, arribem a un brutal avituallament on m’hi quedaria a viure. Be, gairebé, doncs m’hi vaig estar exactament 11’. No explico el que hi ha, per a això ja teniu la foto que ho explica perfectament, però el que no surt a la foto és l’amabilitat de tota la gent que hi treballava aquí. Quant han d’aprendre el 90% de les curses d’aquest mon!!! Demanes Coca-cola i et pregunten si vols zero o normal. Demanes cervesa i que si vols Voll o Heineken…Increïble!!!

En aquestes que estic per allà pul·lulant i arriben el Pau, Raül i la Marta, amb qui ens anem trobant a molts avituallaments. Jo arribo, ells ho fan més tard; ells marxen, jo els segueixo més tard. I aquí no serà diferent. La Marta surt una mica abans, després en Raül i Pau i una mica més tard surto jo.

La meva companyia durant molts km’s

Els atrapo i Raül i jo continuem caminant però a molt bon ritme per a atrapar la Marta. Baixem junts durant uns quants km’s i quan el camí planeja o tira amunt, la Marta, que ha vingut ja amb un esquinç al turmell posat de casa ha de frenar el ritme. Jo em trobo molt be en aquest terreny, i continuo endavant sabent que ens tornarem a trobar al llarg del dia (encara ens queden unes 10h per endavant!!!) La baixada acaba a Escàs on tornem a avituallar-nos i pugem 500m en poc més de 3km. Tinc ganes d’arribar a l’avituallament central per a fer un plat de pasta i canviar-me una mica de roba. Fa estona que noto alguna butllofa als peus, que en mi no és habitual. Dit i fet; pujar, baixar, un tram d’asfalt llarguet i som a la divisió entre ultra i marató. Aquí tenim per a canviar-nos, menjar i avituallar-nos be. Com tot el dia, m’hi recreo. Arribo i em trobo al Dani Camarero que no havia vist en tot el dia. Poc després tornen a arribar el Raül i la Marta i tornen a marxar molt abans que jo. Finalment veig que m’hi estic recreant massa (30 minuts m’hi vaig estar!!!) i surto a fer la penúltima pujadeta. És la mes “suau” de totes, però a aquestes hores fa una calda considerable que la fa més dura.

4km i +450m després ja som a la part alta i és pràcticament l’única part del recorregut on es poden fer uns quants km’s plans. A aquesta zona torno a passar als companys de fatigues. La Marta va aguantant molt de dolor. Com sap patir aquesta noia!!!

Baixada fins als 780m d’alçada. Toca posar tota la carn a la graella. Hem d’arribar sí o sí als 2425m en 11km (15% de mitjana). Fins aquí no he fet servir la calculadora; és a dir, sabia que arribava al final, però ni idea de en quant de temps. Porto 10h45 i a mida que pujo començo a fer números i veig que “nostamostanmal”. Tot i així ve una de la zona més dures psicològicament: Bunkers!!!

Clipboard01Com veieu, una interminable ziga-zaga (tot i que per sort, per dins d’un bosc). Aquí és el cap el que ha d’arrossegar a les potes. Veig gent que s’asseu al mig del camí a descansar, boletaires que t’animen a seguir i a tu només et queda posar un peu davant, clavar bastó, peu, bastó…i arribes a l’asfalt! 2km i ja som a Portainé 2000.

Torno a fer una llarga aturada (10’) per a beure i menjar (aquí, la veritat és que arribava amb gana i el pa amb tomàquet, pernil i formatge va entrar a cabassos…i de postres codonyat!!!)

Just quan marxo arriben el Raül i la Marta i decideixo esperar-los. Ja no ens separaríem en les següents 3h30’!!! Va ser la millor decisió del dia 😀

Triguem gairebé 1h a arribar dalt de tot, i des d’aquí tenim 19km de baixada. Encara hi ha llum així que aprofitem. Fem números i veiem que sense gaire esforç podem baixar de 17h. No ho hauríem dit cap dels 3 abans de sortir! Per a ells dos és una zona feixuga i pesada, doncs es pot córrer gairebé sencera. Jo estic a la meva salsa, doncs ja tinc pràctica a córrer en pla hores i hores sense aturar-me. A més la Marta va en plena reserva. El turmell esquinçat la martiritza però per portar tantes hores corregint la trepitjada ara te l’altre turmell molt tocat. Cada vegada que ve un pla o pujada ha de caminar però portem bon ritme de baixada. Arribem al punt que toca encendre frontals, i el Raül es posa al davant per a anar marcant el millor camí i jo darrera per a fer-li més llum a ella. Poc a poquet anem apropant-nos a destinació. Tots 3 tenim moltes ganes i veiem que arribem amb un temps inimaginable. Finalment trepitgem el Pont de Santa Caterina, fem un parell de carrers i ja som a meta en un espectacular temps de 16h41′!!!

Grans records d’aquesta cursa! Gracies per la foto Correnits!!!

FOTOS RIALP MATXICOTS 2013

TRACK

comentarios
  1. […] de recollir a en Krlos al Pont de Vilomara on d’aqui poquet es celebrerà la seva primera Punk Trail, vem marxar cap […]

Responder

