Brick In The Wall #1. UT Catllaràs

Publicado: 04/08/2013 en CARRERAS, COMPETICIONES

Com es lógic si vols preparar grillades de llarga durada, es millor que facis alguna de tant en tant per veure com respon el cos. Fa poc vaig fer 100km nonstop en 9h43′ (fins al 90 sense caminar i des d’allà a meta només 200m en pujadeta) I ara toca fer ultres de muntanya de manera progressiva fins arribar a saber que se sent a l’haver de córrer de nit que això serà al setembre a la Rialp Matxicots com comento tot seguit.

PRE

La moguda va començar fa temps, quan vaig decidir que m’inscrivia a la Rialp Matxicots sense estar acostumat al desnivell. Havia de posar pel mig de la preparació una mica de pujadetes i va aparèixer la UT Catllaràs.

Saber que els Koalasteam estaven ficats pel mig i que en Xavier Martorell AKA @Martox, ultraconeixedor de corriols des d’aquí fins més enllà de les nostres fronteres estava parint el circuit, era un valor afegit molt important.

La veritat es que no he fet desnivell per preparar-la (s’ha notat XDDD); 1 pujada a Sant Jeroni i 4 corriols al costat de casa han estat tot el bagatge que portava a sobre.

Com sempre la meva “perfecta” planificació va fer que aquesta mateixa setmana estrenés motxilla (Salomon 14+3) de la que he quedat consentíssim, demanés prestats uns pals ja que els que buscava no arribaven a temps a la botiga (gràcies @Torrati, m’han anat molt be), eina que també he estrenat aquí, doncs mai n’havia fet servir, i fins dijous no tenia clar si anava a dormir allà o tirava directament des de casa.

Finalment i una altra vegada amb preses busca qui et deixa una tenda de campanya, estora i qui et porta; tot solucionat gràcies al RR.PP dels Koalasteam, Raül 😉

Divendres a quarts de 6 de la tarda tirem cap allà i muntem tendes. L’ambient es maquíssim i anem saludant a uns i desvirtualitzant a d’altres. Fem unes (altres) cerveses de rigor mentre recollim dorsal i fem el brífing (felicitar als organitzadors per com ho van preparar tot). La temperatura comença a baixar i anem cap al “quasi bivac” i sopem amb el que hem portat. Marta, Raül, Jordi, Pau, Beatrice i servidora anem intercanviant el que portàvem i xerrant de tot una mica…i cap a descansar

¿DESCANSAR? El que em faltava. Amb la meva particular previsió i ja que m’ho havien donat tot fet no portava res per tapar-me (Bah, estem a l’estiu!). Sort de la tovallola i del paravents (perquè ja donava per fet que dormia vestit), però tot i així el fred i la condensació a dins de la tenda em van deixar dormir només fins les dues de la matinada. Desitjant que arribés l’hora, finalment a quarts de 6 cap a fora, equipament a punt, crema solar (no em tornarà a passar el de fa un mes als 100km de Santander XD) i cap a l’arc de sortida

ULTRA

Es difícil explicar tot el que vaig viure aquest dia. Em considero de llarga distancia. Però soc corredor; ni caminador ni soc ràpid quan hi ha desnivell. El plànning comparant amb maratons de muntanya que he fet era intentar les 10h (il·lús!)

Comencem puntuals i arrenquem suaus. La primera pujadeta no presenta complicacions i es un escalfament del que tindrem durant tot el dia. Zona corrible en pla i baixada, però de moment còmodes per anar saludant als companys que passes o et passen. Però molt d’hora començo a tenir problemes de rampes. Baixant al primer avituallament un bessó es va quedant enganxat i decideixo reduir el pas. Si al km12 estic així, quan vinguin les pujades fortes que passarà? Be, com que la resposta vindrà dintre d’unes hores començo a prendre sals a cada hora per millorar.

A partir d’aquí les següents hores seran fomudetes. Aturades a estirar, haver d’escurçar el pas al menor símptoma de rampa i aprofitar els moments que es pot córrer. A partir de la pujada a la creueta començo a fer servir pals (primera vegada a la vida que els faig servir) i gracies a ells les cames descansen. Ja me n’adono que ni en somnis faig 10h i l’envio un missatge a l’Ara per dir-li que entre 11 i 12 si les rampes no van a més. Pujant al Graell de Pujals, torno a gaudir d’una zona privilegiada amb aigua, grimpades i ombra que fa la temperatura encara agradable (en realitat l’alçada va ajudar a no patir gaire calor en cap moment). La baixada es terrible. El ferm es bastant bo, amb pocs girs i amb una inclinació que et fa tenir els quàdriceps contents durant massa temps sense descans. Jo continuo prenent una píndola de sals cada hora i un gel cada 2 o 3. Les rampes van desapareixent poc a poc.

Arribant a la nou de Berguedà m’emporto una sorpresa al veure al Raul Koala i la Marta Muixí que m’atrapen i continuem junts cap a l’avituallament (Van fer una cursa espectacular. Si partim la cursa per la meitat tots vàrem fer la segona part percentualment més lenta que la primera. A aquesta “classificació” primer hi havia un parell de corredors, després l’Heras, i ells darrera!!!)

Com a tots els avituallaments omplo bidons a tope d’isotònic i també part del camelback d’aigua (no em vull quedar sec tenint rampes) i menjo una mica de tot el que hi havia. Ara be la pujada divertida del dia. Tothom m’ha parlat del sobrepuny i no em van enganyar. 800m en 3km i poc (24%) que passen factura. A mitja pujada vas trobant gent aturada a descansar, algun muscul que ha petat i gent que diu que es retira al següent avituallament (i per sort no van complir-ho). Prenc un gel que veig que necessito perquè tinc pensaments impurs (porto massa estona pensant en que porto poc més temps que la meitat; això es degut a una xorrada que te nom que se’n diu depleció glucèmica). Per primera vegada en els més de 200 dorsals que porto posats, em vull aturar a descansar. No ho he fet mai, però aquesta pujada, afegida a tot el que portem darrera (ja vaig cap a les 6h) més el que se que queda encara (23km), i com no, les imponents vistes que hi ha a dalt fan que segui al vèrtex a reomplir-me d’energia.

Però aquí no hi ha descans possible. Em giro i busco la baixada…i quina baixada!!! Si l’anterior era dureta, aquesta es un tobogan inacabable. Quan ja creus que has passat la pitjor part i arribes a una pista, veus que encara estàs molt amunt i això vol dir que queda moooolta baixada…i així es. Un corriol cap a l’esquerra ens fa deixar la pista i un avís que ve a dir “OJUPELIGRU” ens fa agafar-nos d’arbre en arbre per no estimbar-nos fins arribar a una zona de barranquisme on acabo refrescant els peus a l’aigua. Ara toca trotar poc a poc fins arribar a l’avituallament on tenim pasta per menjar. Fa estona que el cos em demana alguna cosa més que un gel tot i que l’anterior que he pres m’ha ajudat a veure-ho tot amb un altre color. Ja no estic fent una ultra de 55km i 4000 de desnivell. Ara començo una de 17km i menys de 1000+ (sempre va be dividir les curses en objectius més curts i assolibles)

Me n’oblido del temps i la distancia que porto, maleeixo que no quedin pepsi a l’avituallament (la cafeïna hauria ajudat), menjo amb tranquil·litat i truco a l’Ara per dir-li que en 3h30’estic allà….i no hi ha cobertura. Fa 2h20’ que li he dit que en 2h la trucava i se que es preocupa per aquestes grillades muntanyeres, així que surto cap amunt amb el mòbil a la ma mirant a cada moment si hi ha cobertura.

Ara, pujant cap a Sant Romà estem a la zona més calorosa del recorregut. Aquesta paret queda a costat sol, tot i que de tant en tant alguns arbres fan ombra i el vent ajuda a refrescar. Finalment tinc cobertura i m’aturo a parlar amb ella. Ja està de camí cap a La Pobla per veure’ns arribar.

Ara ja no em preocupa el temps doncs se que anant be faré 11h30’ i anant malament faré 11h45’ (això donat el perfil que queda). La zona que ve ara es l’única que te uns desnivells acceptables durant uns quants km’s, però les cames ja van cascades i cada petita pujadeta l’aprofito per mirar el paisatge mentre pujo xino-xano. Tot i així encara queda una sorpresa. Si mires el perfil sembla que hi ha una baixadeta fins el refugi Ardericó i una pujadeta similar. Quan la “baixadeta” veus que es molt més inclinada del que esperaves te n’adones que la pujada serà el mateix. I així es. Després de l’avituallament al refugi tenim 270m de pujada en 1,5km (això es un 18%!)

Aquí em passen alguns companys i me n’adono com vaig de fotut quan al cap d’un moment estan a la quinta forca i al cap de dos moments ja han desaparegut de la meva vista. Ja queda poca pujada, que deu n’hi do quin final que te! Aprofito per mirar el paisatge per darrera vegada perquè ara se que tenim 6km amb perfil favorable fins a La Pobla i amb el cansament que porto, o miro al terra a tota hora, o m’estimbaré amb qualsevol arrel o pedreta (crec que es la primera cursa de muntanya que no he caigut!)

I dit i fet, 6km de baixada on atrapo a algú que porta els peus pitjor que jo, i altres m’atrapen a mi (i em treuen 1’/km a la baixada!!!). Els peus em fan molt de mal i noto alguna incipient butllofa, però ja no es hora d’aturar-se a mirar res. Torno a tenir la sensació que he tingut diverses vegades durant el dia. De veritat fa NOMÉS 55km???? No s’acaba mai!!!

Entro a La Pobla sabent que no penso córrer ni un metre en pujada (no perquè no vulgui, es que se que no puc!!! XD) i flipo quan la gent d’una terrassa d’un bar s’aixeca i em comencen a aplaudir. Reconec molts amics d’aquest mon de la muntanya i em fan recuperar el somriure fins arribar a la recta final. L’Ara es allà esperant. Petó, i ara si, ara ja puc agafar el ritme “comomolo” per entrar a meta trotant en 11h32’02” XD

POST

Arribada, salutacions, dutxa, cerveses, seure a una cadira al costat de meta fent rotllana amb els amics que han passat cadascú una aventura diferent al mateix recorregut i esperar a la resta de corredors que vagin arribant.

Ara ve el “baixon”. Dormir 2h i fer aquest passeig m’ha deixat baldat. Sort que l’Ara em portarà cap a casa…però al dia següent un cop descansat tinc les cames molt be. Massa be. No se perquè es, però està clar que no em vaig esforçar prou (si no fa mal, has passejat) així que l’any vinent hem de tornar amb l’objectiu al cap de gaudir durant una mica menys de temps 😉

Responder

